TROTS&ZIEN
TROTS&ZIEN spelen de hoofdrol in gelijknamige documentaires waarbij TROTS het platteland vertegenwoordigt en ZIEN de stad. Samen gaan ze op zoek naar voedselinnovaties op het platteland én in de stad.
Zowel op het platteland als in de stad bestaan nogal wat vooroordelen over elkaar. Waar stedelingen zich zorgen maken over de biodiversiteit, voedselveiligheid en het welzijn van dieren, denken veel plattelanders dat Randstedelingen vegetarisch zijn en louter havermelk drinken.
De kloof tussen stad en platteland, tussen Randstad en regio, tussen burger en boer wordt in de publieke media frequent gebezigd, maar zijn de verschillen werkelijk zo groot? TROTS&ZIEN zoeken het uit. Goed handelen, dat is onze natuur!
Videoformat met landelijke impact
Voedselinnovaties van het platteland en de stad worden in beeld gebracht door middel van impactvolle video’s van pakweg 20-25 minuten per TROTS&ZIEN documentaire. Via (online) teasers en commercials via radio en TV worden Nederlanders geprikkeld de TROTS&ZIEN documentaires te bekijken. Door te kiezen voor een bronzen, zilveren of gouden sponsorpakket is sprake van een toenemende impact bij een groot Nederlands publiek.