Na bijna 28 jaar verlaat Wim Groot Koerkamp ReMarkAble communicatie om zich vanaf 1 januari a.s. volledig te wijden aan Stichting AAN TAFEL!
Wim: ‘Ik begrijp dat veel relaties verbaasd zijn over mijn aanstaande vertrek. Ik heb het immers reuze naar mijn zin bij ReMarkAble en geniet elke dag met volle teugen van opmerkelijke communicatie die we met ons team voor onze klanten genereren. Toch is dit hét moment om, na ‘plan A’ en ‘plan B’, ‘plan C’ tot uitvoering te brengen. Ter geruststelling: ReMarkAble gaat, ook na mijn vertrek, in volle vaart verder. Vennoten Marc Strijker, Edzard van Delden en Eelco van der Wal continueren, samen met een gedreven en deskundig team, de communicatie voor alle ReMarkAble klanten en relaties.’
PLAN A, B EN C
‘Plan A’ omvat het maken van A-merken van onze ReMarkAble klanten, welke met name in de agro- en foodsector actief zijn. ‘Plan B’ is het initiëren van een politieke beweging, die gestalte heeft gekregen in de vorm van BoerBurgerBeweging (BBB). Ik ben trots om als geestelijk vader en medeoprichter aan de basis van dit initiatief te hebben gestaan. Plan C is gericht op multimediale communicatie met als doel de kloof tussen stad en land te dichten. Dit vergt een meerjarige, consistente en professionele aanpak,’ vervolgt Wim. ‘Dit is niet iets wat je er even bij doet en om iedere schijn van belangenverstrengeling weg te nemen, snijd ik de banden met ReMarkAble volledig door, net zoals ik dat in het najaar van 2021 bij BBB heb gedaan.’
AAN TAFEL!
‘Voedsel verbindt en brengt mensen aan tafel. Aan tafel stopt de polarisatie en is er ruimte en tijd om naar elkaar te luisteren en samen op zoek te gaan naar oplossingen. Stad en platteland kunnen niet zonder elkaar. Stichting AAN TAFEL! brengt twee mensen uit ogenschijnlijk tegengestelde werelden aan één tafel, zónder presentator, met slechts één missie: kijk niet naar hetgeen waarin jullie van mening verschillen, maar waar jullie elkaar vinden; samen een weg vinden om de talrijke uitdagingen in Nederland aan te gaan. Deze tafelgesprekken worden multimediaal onder de aandacht gebracht van consumenten, scholieren, influencers en voedselproducenten.’
TROTS & ZIEN
‘TROTS en ZIEN zijn twee personages die respectievelijk het platteland en de stad representeren en verdieping geven aan AAN TAFEL! Samen gaan ze op zoek naar voedselinnovaties op het platteland én in de stad. Dit krijgt gestalte in de vorm van documentaires en een dramaserie. Publicatie hiervan geschiedt via zendtijd die wordt ingekocht en binnen afzienbare termijn via een eigen AAN TAFEL! omroepvereniging. Binnen Stichting AAN TAFEL! werk ik samen met een team van bestuursleden, professionals en ambassadeurs, waaronder Aalt Dijkhuizen, Helma Lodders, Matthijs Bosman en Reinier Gerrits. Met sparringpartner XSAGA in Amsterdam onderhouden we een cruciale verbinding met de Randstad en ‘grachtengordel’. Juist daarin schuilt het verschil ten opzichte van bestaande pr-initiatieven. We gaan niet ‘roeptoeteren’ hoe goed alles is geregeld op het platteland, maar gaan de verbinding, de dialoog aan.’
Wim besluit: ‘Er is zoveel te ontdekken qua voedselinnovaties op het platteland, maar ook in de stad. Het is broodnodig dit onder de aandacht te brengen van het grote publiek. Nederland heeft behoefte aan profeten én tovenaars; aan denkers én doeners. Nederland gaat AAN TAFEL!